Tuesday, December 30, 2008

bunga sarajevo di taman larangan....

1 hari...lepas aku bngun tido....tiba2 sahabat di katil sebelah kiri aku berkata....."ajari aku bercinta!!!!!"...... aku yg mnganggap itu sebuah penzahiran kekecewaan dari hati beliau tak la kisah sangat sebab dia tngah tension selepas dipendingkan exam latin sebnyak 2 kali oleh guru kesayangan beliau,Galina....

namun sebenarnya rakan ku ini mmang benar2 dilamun sesuatu...sesuatu yang di pn tau....sesuatu yg dia x pasti....yg x tahu perlu k tidak....... ya..... dia di lamun CINTA....

ramai sahabat ku yg telah mula, pernah bercinta...... cinta itu indah.... xkisah pada sapa pun.... yg penting melihat orang yg di cintai..... dunia boleh berubah.....

aku juga belajar dri sejarah.... betapa bnyaknya cinta itu menghukum bangsa dunia...

-runtuhnya tembok Troy di sebabkan cinta paris yg mmbawa lari helen of sparta.......

-hancurnya camelot selepas arthur kecewa.......lady guinvere di bawa lari lancelot...

hahahahahaaha...... kagum aku menonton ayat2 cinta.....fahri watak utama cerita tersebut x ubah seperti pherem....kawan depan rumah aku... hot gila....!!!!!

persoalan........dalam mendapt cinta, menjaga cinta dan membuang cinta...... mana yg palng susah????

kadang2 kita kita suka dan cintakan seseorang..... namun x semestinya kita dapat.... ibarat bunga sarajevo bersemayam di taman larangan...... di pandang indah....

akhir kata....senyum ratuku...kerna senyum mu itu... bisa membawa jejaka ke langit biru.....

4 comments:

  1. Woi!!! Aku dah agak dah Frod ni jiwa sentimental gak cam aku...hahaha

    ReplyDelete
  2. bukan sentimental la... hakikat..

    ReplyDelete
  3. hahahahaha.....
    jika begitu...
    igin juga ku belajar bercinta denganmu...

    ReplyDelete