Tuesday, December 30, 2008

aku galina dan latin


salam,

maaf buat teman2 705 sebab baru sekarang berpeluang utk post satu..insyaallah masa2 yg akan datang akan lebih byk post since kite nye winter break da start..

kali pertama aku masuk kelas galina, fuh, dier sambut dengan senyuman...mmg typical russian pada pendapatku, senyuman menawan, rambutpon blond, tapi sayang, dier sudah senja..umur??x tau la nak kate but aku denga dalam 70-an,,. (tuakan cg latin aku??)huhu

but as d time goes on, things seems to be upside down..segala2nye mula berubah,, although aku perform dalam kelas dier but dier mmg jenis yg susah nak passkn org..

kt moscow x de actual mark,just cam ikut instinct cg tu je nak kasi markah)hahaha

final control utk satu sign(zAChot), study lebih extreme skit la utk latin,,
so aku pon pinjam la buku exercise latin KObe, Koo, Kumbang, Pherem, pye, qaiyum notes Frod,

hari pekse tuh, galina kasi soklan yg aku kire mmg aku mampu buat la..satu2 aku jawab.pastu aku pon anta la buku tuh..

' see u next week because you do a very rude mistake . u didnt study the term from the Greeka region..this is all because ure being too LAZY' ..

although aku da dapat markah pass dah..dr 14 soklan aku salah 3,,almost half kelas aku kene pending gak..

lagi perit bila dak2 705 yg study ngn galina sume lepas zachot...waaaa..aku x dpt menerimenye.

perasaan yg ko sepatutnya da lepas perikse tuh tapi kau digagalkan..bukan sebab ko bodo but dier nak gagalkan..susah nak rase perasaan nih..pedih gile..

so mula2 cam mental gak la..ye ar..giler ko..di failkan perikse latin ko tuh..

next week,so aku kene tunggu dalam 1 jam lg b4 dier dtg,, so aku pon buat lagi pekse tuh...but just same je ngn yg 1st,

“see you next week, a very rude mstake u have made,,”

padahal dr 6 soklan aku salah 2 je,, sedangkan dak depan aku tuh, dr 6 soklan salah 6 6 sume..galina still lepaskan dier...mase tuh rase cam nak nagis pon de..although sebesa mane pon toyol2 yg ko bawak x berjaye gak nak cairkan ati galina..

last attempt aku adelah semalam, (30-12-2008) cam biasa la travel to ismailovzskaya dengn metro dengan distance org kate 70 km, app. 1.30 mnit n pada suhu -6 semalam,, dier kate kol 12 dier akan de kat kelas..
tapi jam aku da tunjuk kol 1.n dier x dtg lg.

aku terharu coz sume dak2 705pon de kat situ coz nak tolong,, kobe,qaiyum, pherem kucai, kumbang sume de la kat depan kelas tuh,,lepas 1 jam lebih tunggu gi la solat zohor dulu,, tempat???port base la,, tepi tangga belakang ...

lastly aku pon lepas,, rase cam nak terbang je..aku kua bilik tu je aku terus lari kat kawan2 aku yg sabar tunggu n give moral support kat aku,,sebenrnye bukan moral je..

although diorg pon de control bio' organic chemistry afterward,, diorg still kat situ,, kucai siap belikan hadiah kek lagi ..dier kate hadiah khas dr yugo.
haha..

tuhan sedang berbicara dengnmu syahir...erti sabar....sabar.... sabar.... usaha...dan jangan putus asa...
aminn

although mula2 terasa bapak ahh...gile bodo aku sampai kene ulang 3 kali...

but mungkin saat tuh aku terlupa yg bukan pada kite daya upaya untuk lepas tu sume..yg kite leh wat adelah usaha dan tawakkal..n pada sisi allah je la 'kun fayakun' nya..kerana somehow , hanye allah je yang mampu lembut kan hati seorang manusia bernama galina......

2 comments:

  1. Xpa2, moga2 kisah peksa Latin ko ni, jd teladan buat OP Limbah yg berada di Nizhny ni...

    ReplyDelete
  2. student galina standard la pending..... muka2 pending.......student yuri amat cemerlang dalam pengajian dan pembelajaran mereka..... HIDUP YURI!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete