Friday, January 9, 2009

hari ini dalam sejarah...

hari ni, 9 jan 2009, tahun lepas kat tarikh nih aku tgh siap2 kn barang sebab nak masuk UTP,,but tahun nih, on d same date, aku tetap bangun pagi2 siap2kn barang n sedia nak bertolak..

kemana???

,mesti la ke Ismailovzskaya.. sebab pagi ni ada perikse bio organic chemiistry.. 3rd test pasal carbohydrates, amino acid& protein n lipid...

malam semalam sume persediaan pon da dibuat..semalam dinner makan sup ayam, n sayur kentang masak pepper...lepas makan je terus gerak..

study group,buat nota, buat soklan, makan kismis, minum susu, makan chocolate, nescafe sepaket, n beberape lg petua2..
hihi..
n ade siap2kn toyol2 gak dlm nset..takut2 esok x dpt jawab..
haha..ade la beberape gamba slide dlm tu..

pagi td, bangun dengn hati yg ceria la.pukul 8 lebih tu terus solat subuh, sebb subuh abis kol 9..nikmat gile sebab dapat tido 5 jam..(lama tu)... lepas siap2 barang, makan cornflake n susu,, aku pon kua la pushkin(asrama)..

but hari nih aku kua dengan perasaan yg agak lain dari hari2 peperiksaan sebelumnye..
sebab...
semalam dapat berite yg depan kawasan asrama aku de kes 3 chinese dr china kene stabbed ngn skin head kawasan sini..bukan main2..kene stab beb,,aku x tau la diorg tu idop lagi ke x hari ni..
sebab tu aku pon agak takut la sebenrnye pagi tadi..but slmt classmate2 aku sume plan nak gi saing...so pagi tadi, dalam temperature da jejak -21, kitorg pon kua la asrama..

sampai2 kat ismailovzskaya, perkara biasa ialah carik sarapan dulu, so aku pon amik la menu biasa aku, chapati bakar dengan kobes yg di sertakn dengan maiyo n sos buatan sendiri abang lavash tu..hampir 4 bulan aku bertemankn makann itu,, n sumenye seems normal sebb tu antara makann yg mengenyangkn kalau kat luar..

n tadi masa perikse bio organic chemistry, aku terperasan yg nset aku tertinggal dalam bilik..bapak sedey, sume tetoyol kecik yg di siapkn untuk ku jeling2 masa test sume tertinggal..haha...tapi x pe la sebab at least aku da study kuat gak malam tadi...sampai jao malam..

tengah2 buat pekse,, tibe madam olga bangun n gi tempat aku,, mule2 agak cuak la takut2 aku disyaki meniru ape2.. tibe2 dier gi plak kat brother selang 2 belah dari seat aku n kate kat dier "if one more time i see u copy , ill take your paper".. haha..muke bro F tu mmg cuak la.. sekali pandang darah cam da x jalan da kat muke dier..but brader F tu dier leh wat muke lek je.. budak A lavel la katekan...
haha..
at least aku suke gak la sebab madam olga tu x syak aku tiru ...lagipon aku mmg x tiru ape2 pon...cume tanye nas je sikit2 kat sebelah seat aku..

so perikse pon abis,,n aku balik asrama sensorang plak tuh,, sebb classmates aku sume nak gi asyan(cam Giant hypermarket la) utk beli barang bekalan umah diorg..alhamdulillah selamat time balik td,, turun je dari bas, kat tempat kejadiaan tu,, aku terus jalan laju2 sambil usha2 sekeliling takut2 de orang follow ke ape..but syukur la sume pon ok sampai aku langkah masuk balik kat pushkin ni.. thankz gak kat dak2 705 ni..hu...sebab...

aku da x yah risau pasal tu (makann n bekalan bilik)sebab dak2 705 sume anak2 orang kaya jajahan.. beras da nak dekat 40 bungkus dalam bilik...maybe hujung minggu nih nak gi pasar skit beli sayur n kentang..

tapi expenditure sayur n buah kat bilik ni kurang sikit sebab frod pon x makan buah n sayur..aku pon x tahu ape sebab n biarlah bende tu terus menjadi persoalan dalam bilik 705 ni..at least kitorg dapat makan sayur lebih skit..

minggu depan still ada perikse.. although cam tiring but aku harap aku tabah la untuk lepas sampai abis minggu depan.. ahad ni ade skill test bio organic chemistry(bio org), selasa de written test bio org, n jumaat de oral test bio org...hari khamis tuu...ummm... x de pape laa... hahaha....

although dengan kesejukkan winter kat russia nih yg semakin mencengkam, jauh dalam benak hati aku, ada satu hasrat yg ingin aku utarakan di sini..dengan tiap hari2ku berjalan sebegini, mungkin aku manusie yg kurang bersyukur..hidup yg mudah begini tetap aku rasekan susa..kadang2 kite terlupa hanya mampu mengenang nasib saudara2 kat palastin.. sedih sebenarnye.. tiap2 hari bukak news akan ada pasal kejamnya zionis kat gaza..
aku berdoa supaya ianya berubah n kehidupn aman dan sejahtera dapat dirasai oleh abang2, adik2 n saudara2ku disana..aminnn.....

No comments:

Post a Comment